skolfoto..

Skolfoto, skolfoto, skolfoto.. Är det inte underbart, så säg?
Jag gillar inte skolfoton, stå på samma sätt i flera minuter och se till att inte blinka vid helt fel tillfälle, och dessutom se till att inte brista ut i skratt under den otroligt pinsamma tystnaden samtidigt som man vet hur alla runt omkring en även de står och håller minen. Sen måste man dessutom vänta i några månader innan den berömda skolkatalogen kommer, och vilken hysteri det blir kring denna skolkatalog! Man bläddrar, bläddrar och bläddrar och poff, som en smäll rätt i ansiktet ser man endast hur "fel" man själv ser ut, att det inte alls var så man trodde att man skulle se ut, och shit pommes! Den bilden ska hela skolan och ännu fler folk kunna se. GAH!
Dock märker jag att denna hysteri dog ut något under gymnasiet, och tur var väl det. Vem orkar stå en hel klass i ett litet omklädningsrum för att platta håret och sminka sig inför ett skolfoto som tar max en kvar? Haha, vi orkade uppenbarligen det på högstadiet, men jag är glad att det inte är riktigt lika hysteriskt i alla fall i min nuvarande klass.

Vad jag ville säga med detta var att jag ska ta skolfoto imorgon och jag ser inte fram emot det. Jag har dock förberett mig litegrann såhär kvällen innan genom att platta håret, så blir det lätt att bara dra igenom plattången lite lätt imorgonbitti, bra tänkt! Kläder måste också läggas fram. Jag menar, lite viktigt är det ju ändå, det där skolfotot kommer kunna ses av vem som helst i hur många år som helst. Lite läskigt är det trots allt!


måste säga att mitt allra första skolfoto är helt sjukt läckert, beundrar det varje gång jag ser det ;) Hur väl syns det att mina favoritfärger minsann inte var rosa, lilla eller nåt såntdär pluttigulligt? Nejnej. Här var det orange och svart som gällde! Underbettet och fräknarna är också ganska charmigt har jag hört.. HAHA!

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

det tjusigaste är att jag har rosa lugg på mitt sånt här :D Inget orange och svart här inte ;D haha :) vi var för gulligulliga alltså ;)

2009-10-12 @ 13:50:30
Postat av: Pauline

Så gullig du är Annie :)



Jag köpte faktiskt klänningen! Ska ha den när jag fyller år. Den är faktiskt riktigt cool på :)

2009-10-21 @ 18:20:48
URL: http://peijo.blogg.se/
Postat av: ahallen

WOHOOOO

2009-11-16 @ 10:08:08
URL: http://ahallen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du, din kommentar på min blogg gjorde mig jättejätteglad :) Att det jag skriver får betyda något för någon gör mig hur glad som helst!! Tack att du berättade, och Gud är med dig :) Ja, det var helt säkert Gud som förde dig till min blogg. Hur hittade du den förresten?

Hur söt bild på dig som helst :)



God bless you

Victoria

2010-01-06 @ 22:58:28
URL: http://jensenvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0