hur ljusbrunt blev det? naaaada

Jag har varit blond ett bra tag nu och hade fått världens utväxt. -Nej, nu är det nog dags att köpa hårfärg, tänkte jag och bestämde mig i affären för en färg som såg bra ut. Ungefär som min utväxt, ljusbrun hette den. Jag köpte mig två paket och gick glatt där ifrån. Jag kom hem och vi färgade håret... i början såg det ut ungefär som min utväxt. "Perfekt!" tänkte jag och var bombsäker på att det skulle bli bra. Det blev mörkare... och mörkare... och ännu mörkare... och jättemörkt. Efter ca 20-30 minuter sköljde vi ur det, precis som det stod. Och hur blev det nu då? Jo, i början såg det ungefär svart ut. Nu ser det mörkbrunt ut, med lite gröna och blonda slingor lite här och där. Låter läckert va?

Eh jo. Jag är inte speciellt nöjd om jag säger så. Omfärgning nästa helg! En vecka kan jag väl genomlida... sen kanske jag vänjer mig också.

Dock kändes det inte konstigt och ovant när jag ställde mig framför spegeln. Inte sådär chockerande ni vet? Det kanske tyder på att jag har bytt färg lite för många gånger. Hehe. Eh, nej.

Jag har dock inga bilder på det på den här datorn då jag sitter (nej, faktiskt ligger... eller halvligger) vid min systers dator. Haha, det gäller att utnyttja alternativen när hon åker iväg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0