vilken underbar skitdag!

För att sammanfatta den här dagen behövs bara ett ord : SKIT!
Så om ni inte vill höra en sur Annie, så kan ni sluta läsa här :)

Det började med att jag vaknade och fortfarande inte mådde bra, men jag kände att jag var tvungen att ta mig iväg till skolan i alla fall eftersom vi hade två muntliga nationella prov. Jag kom dit och vi skulle ha klassråd, vi gick in i klassrummet och sen fick vi gå ut igen typ, eftersom Thord inte hade något att säga. Så efter en lång rast hade vi syslöjd (som vi inte har haft under en period nu), och jag blev förvånad över att jag inte hade hunnit alls långt på det jag började med förra året. Pust. Sen var det mat med typ "krämig kycklinggryta" eller vad det var det stod på matsedeln. EUW? Ja.
Efter det hade vi engelska, vi hade vikare och tittade på Ed Stone. Hm, otroligt intressant. Efter ett tag in på den lektionen gick jag med Erika, Rebecka och Marielle (som för övrigt är bland de pratigaste i klassen) för att ha muntligt nationellt prov i svenska. Efter det förstördes min dag. Behöver jag säga att det sket sig totalt? Det gjorde det i alla fall.
När jag gick in för att prata lite med min lärare efteråt så började hon med att säga :
P : - jaha, och hur tyckte du att det här kändes då?
A : - ehh, alltså jag hade kunnat göra det bättre. men jag hamnade nog i fel grupp, eftersom jag är så tyst..
P : - ja, det har du rätt i. men vad var det som gjorde att du inte pratade så mycket då? jag hade gärna hört mer från dig.
A : - men jag känner mig så taskig när jag avbryter någon, så jag vågar inte. då känns det som det verkar som att jag inte respekterar vad dom har att säga.
P : - jajo, jag förstår dig. och du är ju väldigt artig så, då blir det ju svårt. så jag förstår dig absolut. men jag vill väldigt gärna att du gör om det här, för jag har alldeles för lite att gå på här.

TACK, tacktacktack. Mm, underbart. Jag som älskar muntliga grejer och absolut inte är något nervös inför sånnahär grejer? Så utsätts jag för det en gång till endast för att DU satte mig i fel grupp. Tack för den!

Många tankar for i mitt huvud efter det och jag vet inte hur länge jag grät. SÅ ledsen blev jag, och är självklart fortfarande. Men men, jag får väl vara glad att jag får göra om det i alla fall.

För övrigt fick jag reda på mina andra svenska nationella-betyg. Dessbättre var dem! Väldigt, väldigt starka VG:n sa hon. Lite mer glädje på det, ohja.

Det engelska muntliga gick nog lite bättre, eller det kändes så i alla fall. Får väl se! Jag tar inte ut något i förskott...



Nu blir det Du är vad du äter!

Kommentarer
Postat av: Alexsandra

Stackars dig :/ jag håller med, det var ju faktiskt P som placerade dig i fel grupp och det borde hon ha fattat från början att det var...

2008-03-28 @ 18:29:56
URL: http://ahallen.blogg.se
Postat av: erika jensen

svenska nationella var inte direkt kul, nej

2008-03-29 @ 12:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0