irriterad annie

"OOOJ, är hon redan klar med läxorna?" kanske ni tänker nu.
Det kan jag dock försäkra er om att jag INTE är. Inte än på långa vägar. NO- SO- UK-arbetet (designa ett barn) är i alla fall färdigt. Duktigt Annie. Nu sitter jag (som jag har gjort i princip hela dagen) som en idiot och pluggar inför musikprovet. Mm, i love it. Not!

Kan någon berätta för mig vad man har för nytta av att kunna 21 klassiska musikstycken, veta titeln, kompositören och epok för varje stycke?
Varför behöver man kunna de åtta största epokerna och sätta dem i ordningsföljd?
Varför ska man till varje epok känna till
- trender och speciella kännetecken för musiken under perioden?
- musikens status i samhället?
- några av de största kompositörerna, deras viktigaste verk och i några fall lite om deras liv?
Varför ska man kunna 20 musikaliska termer och kunna förklara dem?

Allt det här för att få GODKÄNT.
Den som har något vettigt svar på mina frågor får väldigt gärna tala om det. För jag vill veta.

Den här dagen kan jag inte säga mycket positivt om mina lärare (sorry...), för jag är SÅ irriterad.

Jättestort musikhistorieprov (som ni kanske märkte?) direkt på morgonen dagen efter lovet.
NO- SO- UK-inlämning dagen efter lovet.
TVÅ muntliga nationella prov på Torsdagen efter lovet.


Glad är jag inte. Märks det?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Oshit! Det bådar inte gott inför min framtid detdär!;D

2008-03-24 @ 21:46:41
URL: http://maattii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0