midsommarafton

På midsommarafton då vi hade tänkt att bara ha en liten mysig hemmakväll blev vi istället impulsbjudna till våra grannars stuga i Källby. Det var en mysig kväll med otroligt god mat! Tro't eller ej, jag åt till och med sillen, och svalde den med inte alls lika äcklade miner som jag brukar. På god väg att bli vuxen kanske? ;)
Killarna ordnade en fem-kamp som jag dock inte klarade vara med på pga huvudvärk, så jag agerade tidtagare och publik, typ. Verkligen superroligt att se! HAHA.


Hemresan som för övrigt blev ganska mycket senare än vad vi tänkte oss blev omtumlande. För det första, så bara en liten stund efter att vi hade svängt ut från en liten väg till en stor så blåste det förbi en bil i minst 160km/h. Grymt läskigt. Jag blev livrädd! En stund senare körde vi förbi gödselbrunnen där man hittade en kille för ett tag sen, det blev många funderingar och tankar kring det också, otroligt många. Sen när vi nästan var framme i Skövde mötte vi en bil som varnade oss genom att blinka. Vi tänkte att det säkert var poliskontroll lite längre fram eftersom det vore ganska passande på midsommarnatten. När vi kom runt krönet mötte vi den värsta synen jag har sett på en väg. En bil som såg ut att vara helt mos låg på taket mitt på vägen och ambulansen stod med blåljus precis brevid och sådär. Det hade precis hänt, jag lovar att vi kom max en minut efter att det hade hänt. Efter att jag hade sett det började jag skaka något alldeles förskräckligt, jag har aldrig skakat så av rädsla. Verkligen hemskt. Jag trodde verkligen inte att dom kunde ha överlevt  det, det verkade omöjligt. Direkt när vi kom hem satte vi på datorn för att se om det hade skrivits något om det, men hepp. Den natten blev det många vakna timmar, jag vet inte hur länge jag grät. Jag var verkligen så grymt rädd och ledsen! Så många "om" ploppade upp i huvvet på mig. Morgonen därpå fick jag reda på att dom hade klarat sig, allihopa. Det var tre vuxna som alla var påverkade och ett barn. Alltså hade dom kört rattfullt. Efter att vi hade funderat ett tag kom vi fram till att den bilen körde om oss bara en stund innan det hände. Grymt äckligt!

Som sagt, en MYCKET omtumlande hemresa. UCH!

Kommentarer
Postat av: Jonna

ush! :/

2008-06-23 @ 17:12:25
URL: http://lyckrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0