gymnasiehysteri

jag måste erkänna att jag känner en liten aning nervositet inför det här med gymnasieval. valmöjligheten (heter det så?) började 8 januari, och det är redan många som har sökt. och jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska välja i tredjehand. good, good. jag får lugna ner mig lite med tanken på att det är många som inte har en aning ens om förstavalet.

det är en sådan hysteri kring det här med gymnasiet. visst, det värsta har redan varit. alla kataloger och miljontals papper fick man hem i höstas och redan då steg paniken. jag har väl ändå ganska tur som iallafall vet vad jag ska söka i första- och andrahand. andas annie, andas! gymnasieinformation hit, gymnasieinformation dit. det lär ju bli skönt efter 1 februari när det faktiskt är så att man inte får söka mer för den gången iallafall.
jag sitter just nu och tittar på gymnasiumskaraborg.se, där man kan se hur många det är som har sökt till de olika programmen i skaraborg hittills och även hur många av dem det är som har sökt programmen i förstahand. kanske har jag tur att det faktiskt inte är en enda som har sökt hantverk-florist i lidköping i förstahand? det är dock 15 som har sökt totalt hittills, och det finns 16 platser. hm, får väl se hur det går :)

har funderat en hel del på det här, om jag nu skulle komma in i lidköping, så innebär det troligtvis att jag inte kommer hinna träffa kompisar alls lika ofta som nu (även om jag umgås med kompisar väldigt sällan nu). men, det blir säkert skitbra iallafall. jag och mamma var ju på besök på de la gardiegymnasiet för ett tag sedan, när de hade öppet hus. och de tjejerna som gick florist verkade vara asbra kompisar allihopa, de verkade ha skitkul! så man lär ju troligtvis känna varandra väldigt bra där, tur!

nä, nu måste jag gå och plugga. har inte börjat än, vi har hemstudiedag idag så vi har fått massa uppgifter som ska göras idag. bäst att göra det :)

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0