Den sprang över fötterna på honom

Den här dagen började verkligen underbart. Jag hade precis kommit upp, ställde mig i köket o tittade i kylskåpet. Efter några minuter kom mamma in och sa "ehh... Annie" sen sa hon inget mer. Lite skraj måste jag erkänna att jag blev. Efter kanske en halvminut fortsätter hon.. "ööh.. det är en.. mus.. i köket".
HAHAHA, jisses. Kan ni ana vad jag skrek? Världens gallskrik, sen sprang jag raka vägen in till mitt rum och tog på mig tofflor, sen sprang jag ut till vardagsrummet och ställde mig i soffan tillsammans med Nellie. Där stod vi bra. Haha! När musen senare sprang omkring med världens fart runt i huset blev vi inte precis lugnare. Skrik, skrik och åter igen skrik. Behöver jag ens nämna att jag tycker möss och råttor är bland det värsta som finns? Till slut lyckades mamma fånga den med hjälp av en hink i alla fall. Slöa katter som måste bära in möss, utan att ha dödat dem! Åh. Blä... Förresten tycker jag sjukt synd om pappa, som upptäckte musen först av alla. Gissa på vilket sätt han märkte den? Jo, den sprang över fötterna på honom!

På grund av den lilla incidenten (stavning?) blev jag mycket sen och hann knappt äta frukost, vilket resulterade i en ganska tjurig dag. Jaja, skolan kom jag i af till, bra det. På gympan körde vi en farlig lek, jag och Hedvig krockade. Därför har jag nu svinont i knät, har vääärsta blåmärket. Haha! Men här ska inte klagas, det kunde ju blivit mycket värre.

image239

Haha, jag tänkte lägga in en bild på en riktig mus, men jag är så grymt rädd för dom så jag vågade inte öppna en bild på en riktig och spara, så det här blev nödlösningen :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

haha, jag är också sjukt rädd för möss! ysh

2008-03-05 @ 18:33:32
URL: http://sofiethorild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0