jag hatar rubriker :D

hm.. ja, vad ska man skriva? :)

hade prov i torsdags, på första världskriget i so:n. det gick väl som det gick. okej, det gick bra. bättre än vad jag trodde. jag hade verkligen läst på så det kändes som jag kunde allting, men när jag väl satt där med provet framför mig så missade jag massor kändes det som. då steg paniken, och jag klarade inte av att sitta där mer. så jag lämnade in provet, min lärare kollade igenom det direkt. och eftersom jag hade missat endel så satte hon sig med mig och försökte peppa mig så att jag skulle komma på vad svaren var. lyckades inte speciellt bra, utan jag fick bara ännu mera panik och ångest och ah, jag vet inte allt vad det var.. så, tårarna bara kom. jag kände mig typ värdelös.. helt läskigt. så min lärare tog med mig in i klassrummet brevid, där satt vi och hade lite "psykologsnack". hon fick mig att förstå att det absolut inte gick så dåligt som jag trodde, och hon förstod mig så bra. typ hur jag kände mig och allt sånt.. jag har helt enkelt alldeles på tok för hög press på mig själv! om jag inte hade känt sån press på mig själv så hade det gått mycket bättre.. vi pratade om massa saker, kändes så skönt. man kunde verkligen titta henne rakt in i ögonen och bara prata. (jag kan aldrig kolla någon i ögonen när jag pratar, ingen lärare iallafall, så sjukt läskigt) så ah, det kändes riktigt skönt :) tack så mycket! okej, inte för att hon läser här men.. det betydde otroligt mycket att bara få prata sådär :) på kvällen åkte vi och firade mormor som fyllde år. GRATTIS!

igår, fredags alltså.. så hade jag och nellie studiedag och mamma var ledig från jobbet :) så vi åkte in till stan, handlade och fikade o så. det var mys :) på kvällen åkte familjen (inte emelie, hon kunde inte åka upp för hon mådde inte bra :/) till våran, mest pappas, kompis Lennart som fyllde 50, så vi firade honom där med lite folk ;D
det var trevligt! god mat, trevligt folk och roliga tävlingar ;D bara det att jag var så sjukt trött så jag trodde att jag skulle somna vilken sekund som helst redan halv åtta! kom hem typ elva, då slocknade jag direkt typ :P

idag har jag gjort läxor, tittat på tv, suttit bara lite här, och varit med familjen (inte emelie och pauline..). det har varit en skön dag, och imorgon blir det mer plugg! massa plugg. har novellinlämning i svenskan på måndag, uhh!

 haha, yeah.. posebilder i spegeln!

 hahaha, kan man se grinigare ut? :D

  mormors hund och nellie, när vi var och firade mormor :)

 jag med fula miner, och mina katter!

 min helt övernyttiga (och supergoda) frukosttallrik, består av havregrynsgröt, ett halvt rivet äpple, banan och andra halvan av äpplet skuret i bitar :D mmmums!


oj, hoppas ni uppskattar mina bilder :P hahaa..


vilka är ni som läser? skriv en kommentar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0