barnvakt

phu, nellie har somnat så nu sitter jag här. visserligen var det någon timma sedan hon somnade, men ändå.

vi har haft en jättemysig kväll, mamma och pappa tyckte att vi var så söta innan de åkte. haha, dom säger alltid att vi ser ut att ha så kul ihop, och tro mig.. det har vi faktiskt. även om det är åtta års åldersskillnad. hon är så klok, och man kan prata mer och mer med henne om vardagliga problem för varje dag som går. som idag till exempel, så pratade vi om fattiga barn i andra länder som inte kan gå i skolan osv..
"Men, vi är ju snälla och hjälper dom iallafall. Typ i kyrkan o sådära, när man skänker pengar så hjälper ju vi dom :)" ja, sant!

vi lekte lite på hennes rum först, sen satte vi oss och spelade lite på datorn :) när vi hade gjort det en stund ringde vi och beställde pizza, gick ner och hämtade den. mys! när vi kom hem igen sa nellie att hon ville se på film (KORS I TAKET! hon tittar ALDRIG på film annars, bland det tråkigaste hon vet!), så det gjorde vi. Vilddjuren blev det, så söt! och sorglig, nellie blev jättetrött och somnade precis innan filmen slutade ihopkurad i min famn. naaaw, åh så söt hon var! jag älskar min lillasyster.


och just nu är jag fruktansvärt trött. men jag lovade nellie att jag skulle vara kvar här ute när hon sov, för jag klarar inte bära in henne med min rygg (haha, jag låter som en tant!). jobbigt. så nu måste jag troligtvis sitta här och vänta tills mamma och pappa eller pauline kommer. undra hur lång tid det kan ta.. wha, lång gissar jag. jaja, jag får väl lägga mig i andra soffan o sova sålänge :) börjar få fruktansvärt ont i huvudet igen. ohno!

pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0