tisdag

haaj.
idag är det tisdag, det betyder att andra dagen på praoveckan är avklarad :)
skönt.

måndag ;
jag ställde klockan på 05.45 (WHAAAAA!) för att jag skulle duscha och göra mig iordning innan jag skulle cykla iväg till Gustafssons blommor 06.45(!)
sjukt jobbigt var det, men jag överlevde :)
efter typ 2km cyklande på den där lååååånga tråkiga, STORA vägen kom jag fram iallafall.
fick stå utanför ett tag, i några minuter.. för dörren var låst! jag fick typ panik för att jag visste inte om det var meningen att jag skulle gå in den vägen. o så hade alla börjat halv sju, trodde jag..
men jag hade TUR! det kom en man där, så jag frågade honom om han kunde släppa in mig (a)
jag kom in, och hamnade direkt vid snittblommorna. tömde massa vatten ur hinkar ;) o sen fyllde jag hinkarna med vatten igen, sen fick jag packa upp blommor från massa lådor. haha! det var roligare än vad det låter..
efter fikat fick jag göra buketter :) det var kul! sen vare mat, efter det fick jag följa med två gubbar, eller män.. in till planteringen. usch! det var sjukt tråkigt. och där hade Jessika stått i fyra och en halv timma! HAHAHAH. jag hade tur som kom tidigare än henne, först till kvarn! eftersom hon började åtta så fick jag det bästa ;)
det var meningen att jag skulle vara där från ett till halv fyra, så jag stog och planterade.
och dom där männen hade värsta sjuka samtalsämnena.. till exempel ;
man - vet du vart tjejerna som jobbar här är nu?
gubbe - nej, vart är dom?
man - dom är i kina!
gubbe - nej du skämtar?
man - nej, dom fick åka dit på studiebesök..
gubbe - NEJ DU SKÄMTAR!? ojisses. du måste skämta! du skojar?
man - nej jag skämtar inte, dom fick åka dit för.. (eh, nåt namn)
gubbe - oj! men.. *funderingar* dom kan väl inte kinesiska?
man - nej det kan dom ju inte..
gubbe - nej men du har ju bott i Luleå så du kan ju Thailändska.
man - ja jo, men det är ju inte samma sak som kinesiska.

HAHAHAHA! alltså, och där stog jag och försökte hålla mig för skratt. den där gubben var ju för söt :D
sen fick jag följa med gubben och fika ;)
sen kom Susanne, vid snittblommorna och sa att jag var tvungen att hjälpa henne efter fikat.
PHUUUUUU! så jag slapp plantera mer :D planterade i typ en halvtimma ;)
sen fick jag och Jessika hjälpa Susanne att typ sätta blommor i krukor och dekorera ;) skitsnyggt.
sen slutade jag!
cyklade hem, och det var SKIIIIIIIIIIIITÄCKLIGT. jag skulle svänga förbi en sån där vägarbetsskylt som var uppsatt på stora vägen, o så när jag svängde in igen för att jag inte skulle cykla mitt i vägen så låg det ett stoooort, äckligt, lurvigt, grått, dött djur där! alltså, jag skreeeeeeeeeek verkligen. skithögt :S o sen var jag jätteäcklad.
kom hem tillslut iallafall, satte mig vid köksbordet och väntade på maten. och jag SOMNADE! så jag sov på köksbordet i typ tio minuter, jag var så sjukt trött. sen sov jag typ under tiden jag åt, sen gick jag o la mig i soffan och sov någon eller några timmar. så skönt :D
var ute o cyklade med pappa o nellie en stund, sen ringde eric på kvällen, sen gick jag o la mig :)

tisdag ;

gick upp sex, åt och gjorde mig iordning. cyklade iväg..
idag var dörren iallafall öppen :)
visste inte vart jag skulle vara, så jag gick till receptionen och frågade.
hon visste inte, så Jack sa att jag kunde gå till snittavdelningen idag igen. så jag gick dit och hjälpte Susanne en stund på morgonen. sen kom Eva och sa att dom väntade på mig vid krukavdelningen. hoppsan ;) så jag sprang dit, till Henkes mamma Elisabeth och Kerstin ;) haha. var med Elisabeth typ hela tiden, fick göra massa saker. typ flytta om massa blommor o så. och prismärka, o sen fick jag plasta av blommor också :P
haha, när jag plastade av dom så kom Kerstin bakom och stog typ och stirrade, jag kände mig urfånig. hon stog och stirrade typ länge, o sen tillslut sa hon typ ; - ÅH! allting går så fort när ni tjejer är här, ni är så duktiga! det är helt.. FANTASTISKT!

hahaha :D komplimanger är alltid lika trevligt! sen efter ett tag fick vi gå till snittavdelningen igen och göra buketter hos Susanne. Hon uppskattade också våran hjälp ;) för hon hade aldrig hunnit annars. haha. hjälpte henne med det hela tiden tills jag slutade vid halv fyra. då cyklade jag hem igen :) sen har jag typ bara ätit och suttit här och soooftat.

men nu ska jag sluta, iallafall.. hittills har praon varit jättekul :) ska följa med i lastbilen till Mariestad imorgon. kan ju bli lite intressant ;)

jaja, haaaaaaaaaaaaaj ;D

Kommentarer
Postat av: sofia

det är kul att praoa tycker jag :)

2007-04-25 @ 23:00:33
URL: http://mayflower.webblogg.se
Postat av: Jenny

nnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!

vi har ingen klämdag på måndag, och det är typ bara vi som inte har det, och jag hatar det :O

har ni klämdag på måndag? ;O

2007-04-26 @ 16:59:55
URL: http://jibe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0