laga mat

Sen jag tog studenten har jag inte haft många dagar då jag har jobbat, därför har jag fått sköta hushållet för att inte bli sittande framför tvn hela dagarna. Detta har lett till att jag näst intill har börjat älska att laga mat! Bacon och makaroner som var min standardrätt tidigare är för tråkigt att laga, usch..
Idag tänkte jag testa göra tacopaj, varje recept jag tittade på hade någon eller några ingredienser som vi inte hade hemma, därför fick jag göra lite på måfå. Degen kunde jag däremot göra på flytande margarin, tänkte jag. Dessvärre råkade jag hälla i dubbelt så mycket margarin mot vad det skulle vara, eftersom jag slängde ögat på ugnstemperaturen och tänkte att det var smörmängden. Hrmmm.. man lär sig av sina misstag, väl? Den blev inte supergod men nästa gång ska jag kunna göra den perfekt ;)
En annan sak jag försökte med för någon månad sen var att göra kladdkaka. Ja, du läste rätt. Kladdkaka, hur svårt kan det vara? VÄLDIGT svårt kan jag tala om. När man gör precis som det står i receptet och tre kladdkakor på två veckor blir totalt misslyckade så kan man börja undra vad man gör för fel. Vissa saker kanske man bara inte är skapt för att göra? ;)

såhär stor hjärna har jag inte alltid när det gäller matlagning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0