saknar skolan

Att ha tagit studenten känns himla skönt. Ibland. Idag fick jag för första gången en riktig längta-tillbaka-till-skolan-känsla och det kliade ordentligt i fingrarna när jag och min syster traskade runt på Blomsterlandet bland snittblommorna. ÅH vad jag bara skulle vilja göra en bukett!
Numer kan jag förstå vad alla har menat med att tryggheten i skolan försvinner efter studenten, när skolan väl är över så förstår man!
Vissa dagar vill jag vara fjorton år och tycka att skolan är pest och pina, andra dagar vill jag bara ha jobb. Tror att det bästa är att acceptera situationen, jag kommer inte bli fjorton igen och därför är det bäst att ta tag i livet och göra det man känner för.
Nu ska jag ta en slurk hostmedicin, lägga mig och drömma om buketter. Ja, jag saknar skolan!
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0