Vi bor i ett kristet land, ellerhur?

först och främst så måste jag bara säga en sak som jag tycker är rätt dålig. kanske är ensam om det, menmen.

tittade på "skolfront" för en stundsen på tv:n, där pratade dom om religiösa friskolor i sverige typ. (såg inte från början så jag vet inte riktigt..) och så var det något inslag från en av de skolorna, efteråt pratade dom lite med skolministern och en kille till (som är humanist, sa pappa) och den här frågan ställdes till skolministern.

- Vad säger du, får skolorna vara såhär? (eller något sånt, kommer inte riktigt ihåg)

han fick svaret :

- Nej, det får dom inte. En sak jag reagerade på i det här inslaget var när man frågade rektorn eller en lärare hur världen och vi har skapats, och läraren svarade : GUD HAR SKAPAT OSS! skolorna får  inte lära ut på det viset.


alltså, jag tycker det är rätt konstigt, eftersom sverige är ju faktiskt ett kristet land. borde man inte få lära ut det då?
tänk om läraren tror på Gud, så får dom absolut inte säga att det inte var han som skapade världen, utan att det var Big Bang som gjorde det.. uschnej, jag tycker det är riktigt dåligt.
menmen, det är väl ingenting jag kan påverka iallafall gissar jag.


nu ska jag gå och titta på bonde söker fru eller något och äta mammas tonfiskrulle, mmuuums!
(synd att jag är sjukt mätt bara :D) skriver mer sen..

puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0