tralala

hej allihopa.
okej, jag har astråkigt så jag kommer inte skriva så långt.
idag har jag varit i skolan, som vanligt :P den var ganska ointressant.
matte, gympa (som jag FAKTISKT ansträngde mig litegrann på, lite jobbigt vare iallafall! ;)), engelska, maaaaaat, tyska (FILM!), no (experiment) och till sist so..
so:n var faktiskt ganska intressant, kommer inte ihåg vad det vi pratade om hette men. haha, geografi vare iallafall.

fick reda på massa hemska saker. som tex att ca 25.000 barn dör VARJE DAG av svält eller hungersnöd.
det är ju verkligen hemskt!
och visste ni att endast 1/3 av de som jobbar med förlossningar i asien är utbildade? så är det iallafall. alltså det är ju skrämmande.
fick reda på massa mer sånt där hemskt, men jag kommer inte ihåg alla siffror i huvudet.

och här i sverige går vi och klagar på att vi behöver nya kläder osv? det är så fel.
ja, jag vet.. alla är sånna här, även jag. men när man tänker efter så är det ju verkligen helt fel, inte klokt helt enkelt.


hmmm... i eftermiddags var jag iallafall på friskis&svettis, tränade medel puls.. peters pass, och jag gillar det verkligen! förutom att det är så SJUKT mycket folk, så man får typ ingen luft. usch!

nej nu ska jag sova. puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0