"tänk på de fattiga barnen i afrika..."

nu kan jag känna mig duktig.

åt nyss mat, och jag blev proppmätt när jag hade massor kvar, jag var nära på att gå och slänga det som var kvar..
men sen slog en tanke mig.

jag tänkte:
"annie, är du dum i huvet? ja.. det är jag. tänker du ärligt talat gå och slänga all den där maten? i andra länder kryllar det av människor som inte har någon mat överhuvudtaget, som kanske inte har ätit på dagar, veckor eller kanske tillochmed månader.. och du är påväg att slänga maten som är över på tallriken? nej fy sjutton.. ÄT NU ANNIE, ÄÄÄÄÄT!"

och, jag åt upp. jag kände mig stolt efteråt, jag ska inte tänka så egoistiskt. ibland måste man ta sig tid till att tänka på de som har det tusen gånger sämre än oss, för vi har det verkligen sjukt bra om man jämför med många andra länder..

såååå, sluta klaga och var nöjd med det du har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0