klarinett, eller inte?

hej allt folk (eh, alla ni som läser min blogg, ni är FÅ! haha :D), hoppas ni har det bra!
det har iallafall jag, jag mår bättre nu. mår dock fortfarande lite illa, men jag får hoppas att det har gått över helt till imorgon :)
jag har verkligen inte gjort något nödvändigt idag, bara suttit och tittat på tv typ. lyckades se slutet på en nicke nyfiken-film. naaawww, kommer ihåg att jag läste böcker om honom rätt ofta när jag var liten! och slutet var förstås lyckligt, så gulligt :) sen tittade jag på date movie, som även den gick på canal+, den var rätt rolig, men äcklig ibland. haha! sen tittade jag lite på dr. phil, men pappa ville hellre titta på hockey, så jag lämnade över tvn till honom eftersom jag har tillbringat större delen av dagen där, jag gick in och spelade klarinett på mitt rum istället. jag är grym ;) haha.. kanske inte riktigt. jag måste börja öva lite mer tror jag. men jag har iallafall spelat på musikskolan i hmm.. sex år om inte mer tror jag. rätt bra ändå ju ;) jag har dock börjat få RIKTIGT ont i vänstertummen, det kommer efter bara några minuters spelande.. jag håller ju liksom uppe hela klarinetten med vänstertummen, och det är inte bra. efter att jag har spelat klart så skakar hela vänsterhanden och tummen gör skitont, det är iiinte bra. ändå har jag sånt där gummiskydd på "tumhållaren" så att det inte ska göra så ont... hmm, något skumt är det. får väl se hur jag gör med mitt klarinettspelande, det är kul, ibland.. det går i perioder. ibland tycker jag att det är skiiiittråkigt, men ändå känns det kul att kunna spela. hmhmhm, jag får fundera vidare på den saken. för det vore ju inte så bra om jag typ "spelar sönder" tummen, det kan man säkert inte ens, men det gör ju asont :P

image128
min älskade klarinett <3 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0