lucia

hej!
idag är det ju som säkert alla vet lucia, det betyder att det inte är långt kvar fram till jul :D
min dag, jo.. den har varit rolig, men ändå riktigt jobbig och läskig. ska jag ta det hela ifrån början kanske?

jo, det började underbart genom att jag vaknade av klockan tio i fem eftersom vi skulle vara i skolan klockan sex, för o göra iordning allting innan det första tåget för lärarna kvart över sju. iallafall, så hade jag jättehuvudvärk och mådde illa när jag vaknade, inte bra! men både jag och mina föräldrar trodde att det var pga nervositet, så jag åkte iväg iallafall. jättefina ljus utmed hela vägen genom skultorp och enda in till skövde, jättefint!
första framträdandet gick jättebra, i aulan för lärarna. vi lyckades tillomed få några av lärarna att gråta, haha ;)

innan andra framträdandet som skulle vara för åttorna och niorna i trapphallen mådde jag inte bra, var illamående och hade jätteont i huvudet, men jag gick med iallafall. det gick bra ganska lång tid, men sen fick jag släcka ljuset och sätta mig ner på scenen (tur att jag stod i det bakre ledet), så sprang det fram massa lärare o frågade hur jag mådde, dom hämtade vatten o så också. snällt!
jag klarade av det i slutet och kunde gå med upp iallafall.

innan tredje och sista framträdandet som skulle vara för sexorna och sjuorna mådde jag SÅ fruktansvärt illa så jag var hur nära som helst på att spy.. blev genast tveksam till om jag skulle klara av att gå med över huvud taget. men efter lite övertalning gick jag med trots allt, och när vi hade kommit ner på scenen kom en snäll lärare och ställde en stol på scenen bakom mig :) stod upp och sjöng några låtar, sen klarade jag inte mer, blev helt yr. så jag släckte ljuset och satte mig ner. tydligen hade jag blivit väldigt blek, så dom sa åt mig att sätta mig med huvudet mellan bena, haha.. måste sett sjukt snyggt ut ;) sen tänkte jag vid sista låten, vid uttågningen alltså, att jag skulle ställa mig upp, tända mitt ljus och gå med upp. men då kom det några vänliga lärare och drog med mig av från scenen, under trappan och in i biblioteket där dom la mig på golvet och höll uppe fötterna, så att jag inte skulle svimma.
haha, jag hade ingen aning om att jag var så nära på att svimma och att jag var helt blek.. men när jag hade legat där i typ över fem minuter så sa en av lärarna "Men nu ser det väl ut som hon börjar få tillbaka färgen?" huahhh... läskigt.
jag klarade ta mig upp för alla trappor och byta om, sen gick vi ut till matsalen typ femtio minuter innan den öppnade, men vi fick gå in och äta eftersom jag inte mådde bra.


så, idag måste jag tacka alla snälla lärare.. tur att ni finns! (och det här är inget fjäsk, eftersom ingen av mina lärare läser det här ;D) men jag är VERKLIGEN jättetacksam för alla era idéer och eran hjälp. tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0