du är hemskt mager

Uh, det är inte bra med mensvärk. I alla fall inte enligt mig, då tröstäter man (kanske bara jag?) bara och får senare dåligt samvete över allt onyttigt som man har proppat i sig för att stilla smärtan.
Om jag hade sagt det där till någon i till exempel min klass, så hade de tyckt att jag var helt dum i huvudet och sagt något i stil med "men Annie... du ska ju inte få dåligt samvete över det där, du behöver lite fett. Det är ju bara bra om du äter onyttigt." Men nonono. Det handlar inte om fett och min vikt, utan om min hälsa och kropp. Man mår helt enkelt inte bra av att bara proppa i sig massa onyttigheter. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte särskilt mycket om hur jag ser ut, många verkar tro att jag inte äter något om dagarna, med tanke på vissa kommentarer man får. Men hey, jag har det i generna, jag kan inte bli tjock och har aldrig ens vägt över 50. Jag har mått dåligt över min vikt många gånger, när människor bara har tryckt ner mig genom att säga kommentarer som att jag aldrig äter och så vidare. En gång som tryckte ner mig rätt rejält var när min lärare kom fram till mig och frågade hur jag egentligen mår och att jag är så hemskt mager, att det såg ut som jag hade magrat väldigt mycket. Till saken hör att jag faktiskt hade gått upp i vikt just då, fatta hur det sårade att höra av min lärare hur hemskt smal jag är. Hemskt? Visst är det bra att de bryr sig, men man orkar inte hur mycket som helst. Det sårade enormt.

Om du har sagt något i stil med "du är sååå smal" främst i nedlåtande syfte, men även om du bara har sagt det för att säga det liksom.. Tänk efter nu, hur många gånger har du sagt likadant till någon som är tjock? Jag kan lova att det sårar minst lika mycket att säga så till en smal person som till en tjock. Så ja, tänk efter innan du säger något nästa gång!


Oj, det var absolut inte meningen att jag skulle skriva om det här, jag skulle bara komma fram till att jag äter chokladpudding och knäckemackor och känner mig väldigt onyttig, haha. Ursäkta den kanske väldigt osammanhängande texten där uppe, men jag blev så arg och kom att tänka på det min lärare hade sagt. Nå ja, så är det.
Nu ska jag fortsätta äta, höhö.

Btw, bättre lycka nästa gång syster. Du ska klara det!

Kommentarer
Postat av: Alexsandra

That's kinda smart :)

2008-03-18 @ 15:34:04
Postat av: Anonym

tack annie. känner desamma

2008-03-18 @ 19:34:13
Postat av: Jonn

/ jonna haha

2008-03-18 @ 19:35:11
Postat av: bea

(svar)
haha, du är klok du annie :) men jag vill inte ha snö!
usch, jag förstår dig. det finns många som mår dåligt över att de är smala, även om de är det naturligt!
sköt om dig, kram :)

2008-03-18 @ 21:28:51
URL: http://beasmode.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0