dop

I dag har jag, Pauline, Åsa och Alexander döpts. Det känns otroligt skönt!
Jag måste bara tacka alla för de uppmuntrande orden efteråt, och farmors tårar. Åh, så sött!
Och tack Amanda att du kom dit, jag blev jätteglad! Du är ju trots allt den jag har delat större delen av livet med, vi var bästa vänner i massa år och umgicks varje dag, jämt. Tyvärr är det inte så längre, men jag blev i vilket fall SUPERglad att du kom! Så, tacktacktack för det.

Åh, det känns som jag bara vill tacka alla. Så jag gör det, TACK alla. Om du känner att du ska ta åt dig, så gör det. Tack alla ni som har stöttat mig alla år. Tack alla ni som finns där alltid, både när jag är hopplöst ledsen och det känns som man bara vill ge upp, men även när jag är så sprudlande glad att ingenting kan få mig att sluta prata och skratta.

Haha, det här blev värsta tacktalet, det var inte riktigt meningen. Men jag fick sån känsla av att bara tacka alla. Jag tror att många av er inte förstår hur mycket ni betyder för mig. Jag är alldeles på tok för dålig på att visa sånt.. MEN, jag är er evigt tacksam. Allihopa, alla ni som någonsin har sagt något fint eller snällt till mig. Under dagar när allt känns skit och man inte orkar vända sig till den som står mig allra närmast, Gud, så räcker det att få en snäll kommentar. Det spelar ingen roll om det är i verkligheten eller på datorn eller sms. EN positiv kommentar kan göra en hel dag. En hel vecka. En hel månad. Ett helt år. Massa år. Ett helt liv! Tänk på det. Just DIN snälla kommentar till någon, kan få hela den människans liv att bli underbart.

Ojoj, jag har en förmåga att alltid styras bort från ämnet. Jag skulle egentligen bara skriva ett par rader och berätta att jag är döpt nu, men självklart flög det upp massa djupa saker i mitt huvud som jag bara var tvungen att skriva.
Men NU, nu ska jag sova. Vi har dock sovmorgon till 10 imorgon, skönt :)

Nu blir det sängen, god natt! 

Och glöm för all del inte nu det jag skrev. Det stämmer faktiskt, en enda positiv grej kan hjälpa en människa att VILJA leva. Du kan rädda ett liv genom att säga något snällt. Så, let's do it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0