långt inlägg, tror jag!

hej!

min syster som bor i jönköping kom upp i fredags, det var mycket trevligt :) det var tonår, tillsammans med trädets (ett litet pluttsamhälle) ungdomar, i trädet.. eller snarare utanför, mitt ute i ingenstans!
hade aldrig träffat människorna där förut, o när vi kom dit så presenterade alla sig o så.. sen ställde vi från vårat tonår i ett led, och det andra gänget i ett annat led brevid, så hamnade vi med människan som stod brevid oss.. haha :) så skulle vi gå tipspromenad. utomhus.
kul, det var öööösregn, verkligen ösregn! jag hade precis varit sjuk.. haha, congratulations annie ;) ahja.. det var bara att ta på sig kläderna man hade med sig (inte mycket..) och få låna en gammal jacka av henrik (våran pastor :D) haha, skitfult, men varmt o skönt :D dessutom var det bokstavligt talat kolsvart ute, såg ingenting! men tjejen jag fick vara med, malin, och jag trängde oss under ett paraply, med endast en mobildisplay som ficklampa.. hahhaa! såg absolut ingenting, men jaja :D gick lite vilse och fick inte alls många rätt på frågorna, men det är ju bra ;) hahaha! efter ett tag kom vi tillbaka, blöta och vackra.. fick grillad korv o så, gott :) sen var det dags för en lek för att se hur väl man hade lärt känna kompisen som man hade fått gå med.. haha, vi vann inte, men vi var bra :D
efter det åkte vi hem :)

i lördags åkte jag, emelie (min syster i jkpg) och nellie in till skövde. jag köpte en tröja, leggings och örhängen :)
på kvällen kom mammas o pappas kompisar hit, så det blev lite paj o så. gott var det!

i söndags blev det till att ställa väckarklockan.. uh! vaknade, gjorde mig iordning o sen åkte vi iväg till vårat lilla missionshus för installation av våran nya pastor, henrik :) jag och några flickor till sjöng, jag fick sjunga solo.. huah, läskigt. första gången jag gjorde det inför sådär grymt mycket folk :P haha, ahja, det gick bra trots att min röst inte var på topp efter förkyldningen :) efteråt blev det fika där o så.. sen när vi kom hem gjorde jag typ ingenting!

igår.. tja, vad ska man säga.. början av dagen vill jag helst bara glömma :P hade orientering på berget i stan.. så skulle jag få skjuts in av amanda o dom, så missuppfattade jag tiden, så jag satt och åt frukost och hade typ precis kommit ur duschen när hon plingade på dörren.. fick total PANIK! verkligen panik, började gråta asmycket.. usch. verkligen en riktig panikattack var det :P så jag fick ringa mamma och se hur jag skulle göra.. hon hade som tur va bilen till jobbet, så hon kunde komma och hämta mig! phuuu. så det blev till att göra sig iordning i räääääääserfart :P hahaha.. sen kom maami och hämtade mig. väl uppe på berget hade dom redan haft genomgång o skit när jag kom, haha. jaja, jag hittade iallafall mina kompisar som jag skulle vara med.
erika, tegeborg, angelica och lollo blev det. vi var nästan bäst... hahha, gick hela tiden men ah :D det var ju... intressant ;) var tvungen att GÅ tillbaka till skolan.. uuuhh, ahja :) gick med henke, kyrk och martin, så jag överlevde ;P haha. dom är KONSTIGA!  xD sen vare bara att duscha och klä på sig kläderna snabbt som sjutton, sen gå till maten.. sen blev det till att stå i cafeterian med amanda resten av dan.. jasmine litar helt toalt grymt mycket på oss :D så himla gött! mahahha. jaja, på kvällen gjorde jag inte speciellt mycket, pluggade lite.

idag blev det en vanlig dag, skönt faktiskt :) gjorde inte direkt något speciellt.. eller på no:n fick vi gå ner på stan i grupper och fråga i massa affärer om dom säljer ekologiska kläder/smink o sånt.. haha :) o på ungdomskunskapen fick vi massa gymnasieinformation hela lektionen! ahja :)

sen gick jag till klarinetten, i regnet.. uh. men det gick bra :) diskuterade med min lärare hur länge jag egentligen har spelat nu.. kom fram till att det måste vara fem-sex år, rätt bra ändå ju :) haha. han sa att jag tillhör en av veteranerna där nu! haha :D

kom hem, och somnade typ direkt. ingen aning om hur länge jag sov egentligen, frågade nellie ba :
- men oj, nellie.. har jag sovit länge? :S
- lite länge.


hahaha, det var ju också ett otroligt bra svar :D

nä nu ska jag sluta, blev aslångt det här känns det som :P


 (hahaha, det här måste vara världens hetaste bild ;D)



image63
jag och mina systrar i soffan, och ja.. jag har tofs och det ser hemskt ut, men det är SKÖNT :D

image64
alla systrar sitter och tittar på deal or no deal.. haha, spännande ju!
dessutom bjuder jag på den här bilden på mig i profil, jag hatar min profil. uhhh.


NU ska jag sluta skriva, äntligen :D jag ska bli bättre på att skriva varje dag här, så det slipper bli såhär mycket ;) haha.. pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0