tisdag

okej, det här är skrivet igår, alltså i tisdags, men det cepade, så det gick inte spara :P så jag lägger in det nu istället...



om det nu finns någon som tycker att min blogg är intressant, vilket jag tvivlar starkt på så måste jag be om ursäkt för att jag inte orkar uppdatera ofta ;D maha.

vad jag kommer ihåg, så har det inte hänt såå mycket sen förra gången jag skrev. eller hm, det har det säkert.. men jag kommer inte ihåg !

erika sov iallafall över här mellan fredag och lördag :) det var mycket trevligt. var vakna ett ganska bra tag, men det var bara kul. pratade om allt möjligt :) alltid lika kul med erika!178381-16
hon gick hem på dagen någon gång.. sen GICK jag till henne i spööööregnet på kvällen. sjukt blöt blev jag, men jag ska inte klaga ;) jag hade iallafall regnjacka (Y) på lördagskvällen tryckte vi i oss massa chips och driicka. och tittade på melodifestivals-finalen :D weihooo. det var faktiskt väldigt kul! tidigare åren har jag trott att jag inte har tyckt om det, men det här året har jag upptäckt att det faktiskt är väldigt kul :D satt vi datorn lite där också, sen kom mamma o hämtade mig, väldigt snällt. annars hade jag blivit väldigt blöt! en nackdel att komma hem var att Nellie hade fått någon form av magsjuka! euuuuuuuuw.



i söndags gjorde jag nästan ingenting, köpte ny jacka bara. jag måste bara tacka jenny ytterligare en gång, den är ju bara såå underbar!
sen på kvällen stack jag till orkanvallen, träning. fast på vägen dit höll jag typ på att spy.. första tanken var att jag hade blivit smittad av Nellie, attans! men jag gick iallafall vidare, och träningen började med att vi skulle springa runt planen i 10min.. skönt, tänkte jag som var helt spyfärdig. fast det sa jag inte till någon annan :P så jag sprang iväg iallafall.. hann inte ens springa ett helt varv innan jag var tvungen att lägga av pga illamående.. sa till Lasse och Carola att jag kunde ha blivit smittad av Nellie, dom sa åt mig att gå hem direkt! haha, så jag gick hem.. tittade på wild kids med Nellie och mådde otroligt illa xD men, det hände ingenting iallafall. sköönt!


i måndags, alltså igår hade både jag, Nellie och Pauline studiedag. sjukt skönt! Nellie kom in på morgonen och väckte mig, helt gråtandes. för hon mådde illa.. euw. men jag var snäll så hon fick komma och lägga sig brevid mig, så somnade vi nästan båda två. gick upp efter ett tag och tittade på tv o så. sen gick vi ut o gick :) helmysigt! det har liksom blivit vååååååååååååår! jag blev skitglad, vet inte hur många gånger jag sa att jag älskar vår under
den promenaden, helt underbart :) kom hem och gjorde väl inte alltför mycket, fortsatte barnvakta Nellie. det var faktiskt helt okej :) hon är så söt! älskade lillasyster.


joo förresten, jag blev skitsugen på att cykla, så jag gick ut, men det var typ ingen luft i hjulen, så jag letade pumpen, och hittade den efter ett telefonsamtal till pappa ;) skruvade loss ventilen från cykelhjulet, så ALL luft pös ut, o sen till min stooora fasa märkte jag att pumpen typ var för liten, så det gick inte pumpa mina hjul med den! baajskorv, puunka. så det gick ju inte cykla iallafall, attans tänkte jag.. men sen gav jag mig iväg för att springa istället :) då kände jag mig riktigt ordentlig! det gick bra, och var skönt. så jag är stolt! kom hem, duschade.. och när jag kom ut ur duschen, skitsnygg, så stog bella där ute o väntade xD haha! så det var bara att göra sig iordning snabbt som katten, o sen åkte vi iväg till Varnhem. fast på vägen dit hände det en lite intressant sak, när vi kom till Fabiansrondellen (tror jag den heter) så stog det en stooor långtradare helt still mitt i rondellen, och blockerade bilarna som kom från vårat håll.. attans, stog där ett tag för att se om den kanske försvann, men det gjorde den inte, så vi vände, som de flesta andra bilarna.. och körde in vid Paroc eller vad det heter, in på fabriksområdet där för att hitta en utväg åt det hållet vi skulle.. var en himla massa militärer överallt där, med gevär o grejer ;) haha. men vi hittade ingen utväg, så vi åkte tillbaka, och tänkte ta omvägen in genom stan.. o sen när vi kom till fabiansrondellen, fast från ett annat håll dårå, så såg vi att långtradaren var borta! HAHAHA, tog typ tio minuter/en kvart extra, fast det kanske bara hade behövt ta några minuter.. surt! iallafall, efter ett tag kom vi till Varnhem, övade, åkte hem.
btw, HV VANN ÖVER BRYNÄS! 2-2 i matcher. KOM IGEN HV!!!


idag så gick jag till skolan iallafall.. det var trevligt faktiskt.hade matte först, jobbade. yeeeah! sen hade vi klassråd/läsning. vi gjorde typ inget på klassrådet, så vi fick läsa istället, som vanligt alltså ;) så vi fick sluta den lektionen typ huuur mycket som helst för tidigt, också som vanligt.. sen typ en trekvart senare hade vi tyska. fick tillbaka proven :) VG. gut annie ;) sen tittade vi på typ komissarie Rex. mycket intressant ;) sen hade vi matrast, korvstroganof o ris. eh, muuuuums. INTE ALLS! knäckemackor, absolut. gott :S sen efter det hade vi so, fick reda på proven där också. G iallafall, hömm, kunde varit bättre :P men äh, godkänd iallafall. sen hade vi svenska, skrev fakta om deckare typ. sen skulle vi läsa deckare, men ingen orkade xD sen slutade vi..
jag och erika GIIIIICK enda från Vasa, till Coop. alltså verkligen tvärs över stan, för att fråga om prao-plats. när vi kom dit, så sa dom att det var fullt upp hela våren typ. BAJSA NER DOM SÄGER JAG BARA! vi gick alltså i onödan, gick in o köpte kexchoklad och pucko iaf. MUMS ;) min lunch. Pärvo jobbade, så jag handlade av henne ;) haha. o stackarn har inte kommit hem än! slutar typ nu xD kul dag säger jag bara!
vi gick iallafall vidare, till maxi.. där erika frågade i några affärer om prao-plats. fick på lindex ;) duktigt.
sen gick vi tillbaka till stan, och tog bussen hem.. kom hem, åt, satt en pyytteliten stund vid datorn, åkte med pappa till missionshuset, han skulle sätta på värmen.. sen vidare till Grahns, skulle fråga om praoplats, men det gick inte så bra just den veckan :/ skit också! får leta vidare.. mamma skulle fråga en förälder på sitt jobb imorgon ;)
får väl se.. sen åkte vi iallafall vidare till friskis o svettis. mamma skulle gympa o pappa skulle spinna. yeah, träningsnördar säger jag bara! jag och nellie satt i lekhörnan och trökade. jag läste på spanskan xD kul. grupp-prov imorgon. yeeeeeeeeah.
åkte hem, satte mig vid datorn, åt, satte mig här igen och nu sitter jag fortfarande här ;)

men jag tror att jag ska gå typ nu.. är sjukt trött och har dessutom skrivit sjukt mycket känns det som, så nu ska jag sluta.
hm, säkert inte en männska som orkar läsa allt det här, om det är någon som gör det, skriv det då för sjuttsingen! :D

godnatt, puss o kram HAAAAAAAJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0