jullov!

wha, den här veckan har varit otroligt skön. vi har typ inte gjort någonting alls :)

måndag: sovmorgon, började 09.35 med SO, hade vikarie och tittade på film (någon från typ andra världskriget, ingen tittade nog helt), fast jag satt mest och pratade med amanda. haha :)
sen hade vi musik, där gjorde vi verkligen INGENTING. fick gå typ direkt, så åt vi. efter maten hade vi svenska, tittade på "om en pojke", efter det hade vi SO igen. ny vikarie, annan film. sen slutade vi! riktig filmdag med andra ord.

tisdag: började halv nio, som vanligt. hade EA (eget arbete), och våran lärare sa att hon visste att vi inte hade några läxor såhär sista veckan, så vi fick sitta av tiden i klassrummet eftersom hon skulle begå tjänstefel om hon släppte oss. så jag, caroline, ellen och rebecka satt och spelade luffarschack, jag förlorade mot alla. blä!
sen hade vi tyska, tittade på film med svensk text, haha värt! sen var det engelska, där körde vi en liten lek. efter det skulle vi ha haft NO, men eftersom våran lärare är så bra så sa han att vi inte behövde ha det. så det blev inställt och vi fick extra lång matrast! efter rasten gick hela skolan till idrottshallen där det var julkul, inte så kul med tanke på all huvudvärk jag fick av alla ljud, men ahja :) sen fick jag gå till musikskolan, spelade klarinett, sen åkte jag hem. gick ut på promenad med mamma på kvällen, mysigt

idag: idag var det ju då julavslutning! otroligt skön dag. tog en tidigare buss för att hinna in till fackeltåget började.. råkade spy när jag kom in till skolan, uääh.. vet inte varför, som tur var var det ingen som märkte något. haha! det var bara att andas, sen var det hellugnt :) gick som sagt fackeltåg till kyrkan, hela skolan, med poliser och grejer, wou! ;) tradition på våran skola. mysigt. avslutningen i kyrkan var heeelbra! erik var allra bäst och sjöng hallelujah, fick nog de flesta tjejerna att gråta iallafall. så otroligtotroligt skiiitfint verkligen! efter avslutningen i kyrkan gick vi tillbaka till skolan, där samlades vi med klassen. åt mackor och så, stig (våran förra klassföreståndare som har gått i pension) kom dit och pratade om hans resa till antarktis. sen fick vi våra betyg och fick åka hem, slutade 11.15, kom med en knööökfull buss, och det var MÅÅÅNGA som inte kom på, mouhaha! gick av bussen vid nellies skola och gick med henne hem. och nu sitter jag här ;D


image169
jättesuddig bild (snodd från angelica), men det är iallafall min klass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0