fadder

jag tittade precis på Oprah Winfrey show på trean, Bill Clinton var där och pratade om sin bok "att ge".
De pratade om en tjej som jag dessvärre inte kommer ihåg vad hon hette, när hon var elva år tror jag det var, så hade hon iallafall skänkt sjukt mycket pengar, av sina egna sparpengar! hon hade kommit ner till sin mamma och sagt "mamma, har vi något frimärke?", utan att dom visste vad hon gjorde. hon hade senare startat en insamling där andra människor fick vara med och hjälpa till, skänka pengar.
Tidigare på dagen när Clinton skulle till Oprah Winfrey hade han besökt tjejens skola, men ingen visste något!
så hela skolan hade samlats på ett o samma ställe, så hade han ropat upp tjejen på scenen och beundrat henne, sen sa han att hon skulle följa med honom till Oprah Winfrey show direkt för att prata om vad hon håller på med.
Det var känslosamt, jag blev riktigt berörd av att se när hon berättade om vad hon hade gjort och skänkt massa pengar till människor som behöver det bättre.
Jag vill också! Jag vill bli fadder. Helst nu på en gång, men det går inte riktigt nu. MEN, en dag SKA jag bli fadder. det lovar jag! Jag vill kunna hjälpa till på något sätt, så det ska jag verkligen.

Nu känner jag mig verkligen motiverad till att skriva på min so-uppsats om fattigdom, som ska vara inlämnat på fredag. perfekt att jag såg det här nu ju, då blir jag glad och vill skriva om det!
så nu ska jag gå och göra det. eller, äta lite först.. har inte gjort det än :P


pussokram, ta hand om er och hjälp gärna till ni också, det hjälper verkligen! /a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0